asociatia-bancilor,-centrul-de-raspuns-la-incidentele-de-securitate-si-politia-demareaza-o-campanie-de-prevenire-a-fraudelor-online,-in-urma-mai-multor-atacuri-lansate-de-hackeri,-in-numele-bancilor.

Asociația Băncilor, Centrul de Răspuns la Incidentele de Securitate și Poliția demarează o campanie de prevenire a fraudelor online, în urma mai multor atacuri lansate de hackeri, în numele băncilor.

Într-un comunicat de presă transmis de Centrul de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică (CERT-RO), cele trei entități fac apel la precauție și îndeamnă persoanele care folosesc platformele de vânzări să nu dezvăluie informațiile de pe cardurile bancare.

Potrivit acestora, fraudele țintesc atât cumpărătorii, cât și vânzătorii. Atacatorii contactează utilizatorul și îi cer să comunice pe aplicații de chat, cum ar fi WhatsApp, unde încearcă să convingă persoanele să acceseze un link, prin care să comunice datele cardurilor și parolele de securitate.

Recomandările transmise de CERT-RO:

Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca utilizatorii de carduri să respecte următoarele recomandări:

  • să nu comunice nimănui PIN-ul, datele înscrise pe card inclusiv codul CVV2/CVC2, date personale de identificare, orice alte informații de securitate aflate pe carduri sau parolele de securitate utilizate în tranzacționare; Angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea – e-mail, SMS, apeluri telefonice sau la servicii financiare furnizate de bancă la distanță.
  • să nu furnizeze niciodată datele de acces la Internet/Mobile Banking;
  • datele înscrise pe card trebuie cunoscute exclusiv de titular și trebuie completate doar când acesta efectuează cumpărături online pe site-uri securizate;
  • să nu deschidă atașamentele din e-mail-urile primite de la persoane necunoscute;
  • să nu intre pe link-uri primite prin e-mail-uri necunoscute sau nesolicitate;
  • să nu instaleze aplicații din surse necunoscute și programe necertificate descărcate de pe website-uri dubioase;
  • să aibă instalat un program antivirus bun și actualizat și să actualizeze permanent sistemul de operare;

De asemenea, să nu mai introducă alte coduri și să anunțe imediat banca emitentă în cazul în care observă în browser:

  • imagini suspecte, care nu corespund cu cele din paginile web ale băncii,
  • apariția unor ferestre „pop-up” care solicită introducerea de date confidențiale,
  • că nu se pot autentifica în pagina de Login de la prima încercare, întrucât s-ar putea să devină victima unui atac informatic.

Din decembrie 2020 și până în februarie, CERT-RO și Bitdefender, compania pentru soluții de securitate online, au transmis mai multe informări despre tentative de fraudă pe internet. În decembrie anul trecut, atacatorii au vizat persoanele care tranzacționează pe OLX. Alte trei informări au venit după ce hackerii s-au folosit de identitatea mai multor bănci cunoscute (între care BT, BCR, BRD sau CEC), dar și a Poștei Române, pentru a convinge oamenii să-și dezvăluie datele personale sau de pe cardurile personale.